Odpowiedzi

2010-03-15T15:25:10+01:00
- prawo do nauki tylko w instytucjach szkolnych- poza zajęciami uczniowie nie muszą odrabiać zadań domowych
- prawo do dłuższych przerw między zajęciami w szkołach- przerwy trwające od 15 do 25 minut pomiędzy 30 minutowymi lekcjami
- prawo do zabawy na dyskotekach od 16 roku życia- bez zgody dorosłych
- prawo do wolności wyboru przekonań religijnych- opiekunowie prawni nie powinni decydować o religi, którą wyznaje młody obywatel
- prawo do wolności wypowiedzenia się na każdy temat z dowolnej dziedziny życia- nikt nie powinien karac młodych osób za własne zdanie
- prawo wyboru między pracą a edukacją szkolną- jeśli nastolatek chce zrezygnować ze szkoły na rzecz pracy nie powinno mu sie tego zabraniać
23 2 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:25:40+01:00
KODEKS NASTOLATKA

1. Będziesz żył w zgodzie ze sobą.
2. Nie będziesz ulegał presji innych.
3. Będziesz postępował rozsądnie, bo to przecież Twoja droga ku dorosłości.
4. Nie będziesz nadużywał żadnych używek.
5. Będziesz starał się pomagać innym.
6. Będziesz wykorzystywał swoje ambicje i talenty.
7. Nie będziesz robił; nikomu tego, co Tobie nie miłe.
8. Sprawisz, byś był szczęśliwy, byś mógł się śmiać, ale nie z kogoś, tylko ze szczęścia.
9. Zrobisz coś nie tylko dla siebie, ale też dla kogoś.
10. Nauczysz się myśleć sercem i rozumem.

(10- tak jak w dekalogu ;dd) Mam nadzieję, że tak może być, i że zrozumiałam temat :).
Więc liczę na naj ;d.
31 4 31