Zad.1
Chart ujrzał zająca w odległosci 150 stóp i ruszył w pogoń.Skok zająca ma 7 stóp, a skok charta wykonany w tym samym czasie 9 stóp.Po ile skokach chart dogoni zająca?
Zad.2
Ile brzoskwiń miesci koszyk, z ktorego połowe całej zawartoosci oraz jedna brzoskwinie oddam pierwszemu ,polowe reszty i jedna brzoskinie drugiemu a trzeciemu połowe pozostałych owoców i ostatnie trzy brzoskiwinie?
pomózcie!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-15T15:20:13+01:00
Droga charta = 9x
Droga zająca = 7x

9x - 150 = 7x
2x = 150
x = 75

Odp. Po 75 skokach.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:25:24+01:00
Zad.1.
9x - droga charta
7x - droga zająca

9x -150=7x
2x = 150
x = 75

Odp. Chart dogoni zająca po 75 skokach.

Zad.2.
x-ilość brzoskwiń
0,5x+1-ilość brzoskwiń, którą otrzymała I osoba
x-(0,5x+1)=0,5x-1-reszta
0,5(0,5x-1)+1-ilość brzoskwiń, którą otrzymała II osoba
0,5x-1-[0,5(0,5x-1)+1]=0,25x-1,5-nowa reszta
0,5(0,25x-1,5)+3-ilość brzoskwiń, którą otrzymała III osoba
0,5x+1+0,5(0,5x-1)+1+0,5(0,25x-1,5)+3=x
x=30

Odp. Koszyk mieści 30brzoskwiń.
2010-03-15T16:26:34+01:00
PRZY KAŻDYM SKOKU CHART PRZYBLIŻA SIĘ DO ZAJĄCA O 9-7=2 STOPY.
150/2=75
CHART DOGONI ZAJĄCA PO 75 SKOKACH

drugie zadanie w załączniku