Przebywający na urlopie w Polsce amerykański turysta jedzie samochodem z prędkością 75mil na godzinę (Jedna mila to około 1,6 km).Dopuszczalna prędkość na tym odcinku drogi wynosi 90 km na godzinę.
Czy turysta jedzie zgodnie z przepisami?

Proszę o obliczenie pisemne.I dość szybko bo to na jutro.

3

Odpowiedzi

2010-03-15T15:20:32+01:00
75mil/h = 75*1,6km=120km/h
90km to dopuszczalna prędkość
120km/h-90km/h=30km/h
Odp.:turysta nie jedzie zgodnie z przepisami a jego prędkość przekracza o 30km/h
25 3 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:21:13+01:00
1,6 x 75= 120
Turysta jedzie z prędkością 120km/h więc jedzie więcej niż 90km/h.

Odp. Turysta nie jedzie zgodnie z przepisami.
43 4 43
2010-03-15T15:24:27+01:00
1 mila - ok.1,6
75 mil - ok 1,6 * 75 = 120

Dopuszczalna prędkość to 90 km/h a on jedzie 120 km/h czyli nie jedzie zgodnie z przepisami.
27 3 27