Odpowiedzi

2010-03-15T15:32:17+01:00
1. 2x+3x>14-2x
7x>14/7
x>2
Rozwiazaniem sa liczby naturalne powyzej dwoch, czyli 3,4,5...

-3x-9>-27
-3x>-18/-3
x<6
Rozwiazaniem sa liczby 0,1,2,3,4,5

2. -3z+6-2≤-5-3z
0≤-9
nierownosc sprzeczna

;*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:44:14+01:00
1) 2(x+3)>14-2x
2x+6>14-2x
2x+2x>14-6
4x>8/4
x>2
tu narusuj przedział x∈(2,+nieskoczoności)

3(-x-3)>-27
-3x-9>-27
-3x>-27+9
-3x>-18/-3
x<6
tu carusuj przedział x∈(-nieskończoności,6)


-3(z-2)-2≤z-5-4z
-3z-6-2≤ z-5-4z
-3z-z+4z≤-5+6+2
0≤3
równanie sprzeczne