Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:32:37+01:00
H=pierwiastek z (a^2 -1/4*a^2)=pierwiastek z (3/4*a^2)=1/2 *pierwiastek z(3a^2)

Oblicz wysokość trójkąta równobocznego o boku:
a) 12
h=1/2 *pierwiastek z(3*144)=6 √3
b) 5
h=1/2 *pierwiastek z(3*25)=5/2*√3
c) √3
h=1/2 *pierwiastek z(3*3)=3/2
d) 4√6
h=1/2 *pierwiastek z(3*16*6)=6 √2

1 5 1
2010-03-15T15:33:37+01:00
WZÓR: a√3/2

a) 12√3/2 = 6√3 = 2

b) 5√3/2 = 2,5√3

c) √3 *√3 /2 =√9/2=3/2

d) 4√6*√3/2 = 2√18

Liczę na najj ;***
2010-03-15T15:35:28+01:00
A)
H=a√3 / 2
H=12√3 / 3
H = 4√3

b)
H=5√3 / 2

c)
H =√3 * √3 / 3
H=3/2 = 1 1/2

d)
H = 4√6 * √3 /3
H= 2√6 *√3 = 2√18 = 2 √2*9 = 6√2