Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T15:35:18+01:00
Rycerz - wojownik walczący konno lub pieszo posiadający specjalny status społeczny, którego postępowanie opierało się na specjalnym etosie (rycerskość, etos rycerski); przedstawiciel uprzywilejowanej warstwy feudalnej (m.in. prawo do noszenia herbu), zobowiązany w zamian do pełnienia służby wojskowej; za ramy czasowe epoki rycerskiej w Europie historycy na ogół przyjmują okres pomiędzy wiekiem X a XV, w późniejszych czasach posługiwanie się określeniem rycerz (rycerski) ma już raczej charakter symboliczny; szlachcic, żołnierz stanu rycerskiego...
We wszystkich dociekaniach na tematy rycerskie warto brać pod rozwagę opozycję ideału i rzeczywistości, a zwłaszcza fikcji literackiej i realiów historycznych.
19 3 19
rycerz- jezdzil na qwojny
2010-03-15T15:35:35+01:00
Rycerz oznacza osobę mężną, bohaterską, godną. Osobę która dla ojczyzny jest godna zrobić wszystko.Nawet oddać, bądź poświęcić własne życie.
15 2 15
2010-03-15T15:37:56+01:00
Rycerz - zazwyczaj walczy on na koniach i uczestniczy w różnych bitwach. Rycerze żyli w średniowieczu. Rycerze także mieli swój kodeks, który trzeba było szanowac. Zwał sią Kodeksem Rycerskim.

9 3 9