Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T16:59:26+01:00
A²+b²=c²
c-zawsze najdłuższy bok
a)9, 12, 15
9²+12²=15²
81+144=225
225=225
wiec jest trojkatem prostokatnym

b)√5²+2²=3²
5+4=9
9=9
wiec jest trojkatem prostokatnym

c)7, 8, 12 jest trójkątem prostokątnym?
7²+8²=12²
49+64=144
113=144
nieprawda wiec nie jest trojkatem prostokatnym
2009-10-25T17:05:09+01:00
A)
tak, pierwiastek(9do kwadratu+12do kwadratu=15
b)
tak
pierwiastek(pierwiastek z 5 do kwadratu+2 do kwadratu=3
c)
nie
pierwiastek(7 do kwadratu+8 do kwadratu) jest różne od 12