Odpowiedzi

2010-03-16T16:44:01+01:00
Nie jestem pewna ale chyba o to ci chodzi.


co robiła?
książka (podmiot) ------- leżała (orzeczenie)
|czyja? |gdzie?
twoja (przydawka) na biurku (okolicznik miejsca)



co robiliśmy?
podmiot domyślny (my) --------- schronimy się (orzeczenie)
|gdzie? |czego?
w namiocie w razie ulewy
(okolicznik miejsca) (dopełnienie)



co robił?
Jacek (podmiot) ----------- myślał (orzeczenie)
|z czym? |o kim?
z goryczą o swoim przyjacielu
(dopełnienie) (dopełnienie)

dodałam załącznik bo lepiej widać.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:30:14+01:00
Rozbiór logiczny.

pierwsze zdanie:
1. Związek główny.
książka(co robiła?) leżała
w.nad. w.pod. (wyraz nadrzędny i podrzędny)
2. Związki poboczne.
książka(czyja?) twoja
leżała(gdzie?) na biurku.


drugie zdanie:
1. Związek główny.
podmiot domyślny (my) (co zrobimy?) schronimy się
2.Związki poboczne.
schronimy się(gdzie?) w namiocie
schronimy się(w razie czego?) w razie ulewy

trzecie zdanie:
1.Związek główny
Jacek(co robił?) myślał
2.Związki poboczne
myślał(z czym?) z goryczą
myślał( o kim?) o przyjacielu
przyjacielu(czyim?)swym

Ten wyraz nadrzędny i podrzędny to my piszemy pod każdym związkiem, ale mi się nie chciało ;]
I jakby pojawiło się zdziwienie, to u nas tak piszemy,bo nam pani każe ;] proszę o naaj ;)
4 2 4