Zad.1 pomnóż ułamki.
A. 4/5 * 1/2
B. 3/5 * 10/17 * 34/39
C. 1/2 * 3i 1/3
D. 3i3/4 * 1i 3/5
Zapis 1/2 oznacza jedna druga czyli ułamek
Zapis np.3i 2/3 oznacza trzy całości i dwie trzecie.
zad.2. Podziel ułamki
7/8 : 4/5
5/12 : 1/9
2i 1/2 : 3/7
4i 3/8 : 1i 3/5
Proszę o pełne obliczenia i daje Naj.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:50:23+01:00
Zad1
A. 4/5 * 1/2 =1/5 bo: 4/5 skrocielismy z 1/2
B. 3/5 * 10/17 * 34/39 =4/13
C. 1/2 * 3i 1/3=1/2 * 10/2=5/2=2i1/2
D. 3i3/4 * 1i 3/5=15/4 * 8/5=15/1 * 2/5= 3/1 * 2/1= 6/1=6

zad2
7/8 : 4/5 =7/8 * 5/4=35/32=1i3/32
5/12 : 1/9=5/12*9/1=45/12=3i9/12
2i 1/2 : 3/7=5/2 * 7/3=30/6=5
4i 3/8 : 1i 3/5=35/8 * 5/8=175/64=2i 47/64
2010-03-15T15:51:20+01:00
A. 4/5 * 1/2 =2/5
B. 3/5 * 10/17 * 34/39=12/39
C. 1/2 * 3i 1/3=5/3=1 i 2/3
D. 3i3/4 * 1i 3/5 =6



zad.2. Podziel ułamki
7/8 : 4/5 =5/16
5/12 : 1/9=3 i 1/4
2i 1/2 : 3/7=5 i 5/6
4i 3/8 : 1i 3/5= 2 i 7/64
1 5 1