Wycieczka licząca 33 osoby zamieszkała na drugim piętrze hotelu Metropol, w pokojach dwuosobowych i trzyosobowych. W recepcji powiedziano im, że na tym piętrze jest dwa razy więcej pokoi dwuosobowych niż trzyosobowych, oraz że wolny pozostał tylko jeden pokój dwuosobowy. Oblicz, ile pokoi zajęła ta grupa. Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

2009-10-25T16:55:20+01:00
33-2=31
31/3=10r1≈11

Odp.Grupa zajęła 12 pokoi (1 dwuosobowy i 11 trzyosobowych).

Pozdrawiam ;*
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T16:58:52+01:00
X- pokoje dwuosobowe
y- pokoje trzyosobowe
x=2×y
33-liczba uczniów
1- liczba wolnych pokoi dwuosobowych
0- liczba wolnych pokoi dwuosobowych
3y+2(x-1)=33 - za x podstawiamy 2y
3y+2×2y-2=33
7y=35 - dzielimy stronami przez 5
y=5
x=2×5=10
liczba zajętych pokoi 5+(10-1)=14
8 4 8