Jeden z boków prostokąta jest dwa razy dłuższy niż drugi bok. Obwód tego prostokąta jest równy 42 cm. Pole tego prostokąta wynosi:
a) 96 cm²
b) 97 cm²
c) 98 cm²
d) 99 cm²
Dodajcie obliczenia, wzory na obliczenia.
Z góry dziękuję.

3

Odpowiedzi

2010-03-15T15:53:16+01:00
Jeden bok=x =7
drugi bok=2x =14
obw.=x+x+2x+2x=6x
6x=42cm /6
x=7
P=14*7
P=98cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T15:53:18+01:00
A=2b
ob=42cm
ob=2a+2b
<podstawiamy za a 2b>
ob=4b+2b=6b
6b=42cm
b=7
a=2*7=14
p=a*b
p=7*14=98cm²

Prawidłowa odpowiedź to C
1 5 1
2010-03-15T16:00:13+01:00
X + x + x2 + x2 = 6
42: 6 = 7cm
7 cm x 2 = 14cm
14 cm x 7cm = 98cm

PRAWIDŁOWA ODPOWIEDZ TO "C".