Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:01:22+01:00
Dawno, dawno temu Chopin się urodził,
to ten wirtuozer co utwory zrodził.
Od lat najłodszych na fortepianie grał,
i na każdej muzyce wspaniale się znał.
Skąponował balladę,mazurki,polonezy,
sonaty,preladie, schynezy.

2010-03-15T16:11:09+01:00
Żelazowa Wola kilkaset lat temu,
tu się narodził młody czlowiek czynu.
Mały chopin biegał po ogrodzie,
przeglądał się w wodzie
i się przysłuchiwał jak ptaki śpiewają wokoło
i nucił so bie wesoło.
Potem wszystko przelał na fortepian stary
i tak zklecił światowy utwór mały.
Stał sie młodym zdolnym
radosnym i pogodnym.
Jako romantyk polski
zadzierał lekko noski.
Stał sie wielkim sławnym
i wcale nie takim marnym...
1 5 1
2010-03-15T16:42:52+01:00
Byłem u ciebie w te dni przedostatnie,
Gdy podobniałeś – co chwila – co chwila
Do upuszczonej przez Orfeja liry,
W której się rzutu moc z pieśnią przesila,
I rozmawiają z sobą struny cztéry,
Trącając się
Po dwie – po dwie –
I szemrząc z cicha:
,,Z a c z ą ł Ŝ e o n
U d e r z a ć w t o n?...
C z y t a k i M i s t r z!... Ŝ e g r a...
c h o ć – o d p y c h a?...”
1 5 1