Działka ma kształt prostokąta, którego szerokość wynosi 28m, a długość jest dwa razy większa. Na warzywa przeznaczono ¾ powierzchni działki, a pozostałą część na pasiekę. Ile arów działka przeznaczono na pasiekę ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:04:20+01:00
Najpierw należy obliczyć pole tej działki. Wzór na pole prostokąta (tą figurą jest ta działka) jest taki: a*b czyli pomnożyć jeden bok przez drugi.

28m*2 = 56m

Wymiary tej działki to 28x56m

P= 28m*56m= 1568m2(metrów kwadratowych)

Aby obliczyć ile m2 zajmują warzywa należy pomnożyć pole tej działki przez 3/4. Kiedy 3/4 zamienimy na ułamek dziesiętny wyjdzie nam 0,75. Mnożymy 1568*0,75

1568*0,75= 1176m2

Czyli na warzywa przeznaczono 1176m2 całości działki.

Na pasiekę przeznaczono resztę czyli 1568m2-1176m2= 392m2

392m2= 3,92a

Odp: Na pasiekę przeznaczono 3,92a całości działki.

Myślę, że pomogłem i liczę na naj ;)
1 5 1
2010-03-15T16:07:38+01:00
Bok a = 28m
bok b = 2×b = 2×28m= 56m
P=a ×b
P= 28 × 56 = 1568 m ²
warzywa = ¾ powierzchni
1568m² × ¾ = 1176 m² = warzywa
pasieka = 1568 m ² -1176 m² =392m²
1ar = 100m²
392m² =3,92 ara
Odp ; na pasiekę przeznaczono 3,92 a
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T16:10:02+01:00
P prostokąta=a razy b=28m razy2 28=28razy56=1568m2
1568m2=15.68 ara
¾=0.75
15.68 : 0.75=11.76
15.68 - 11.76=3.92ara