Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:06:02+01:00
Czas słoneczny jest różny w danym momencie w różnych miejscach na Ziemi. Zjawisko to związane jest w ruchem wirowym Ziemi, ktory polega na obracaniu sie wokol wlasnej osi.
Pełen obrót trwa w przybliżeniu 24 godziny. Oznacza to, że na obrót o 1 stopien Ziemia potrzebuje 4 minut.
Ponieważ Ziemia obraca się z zachodu na wschód, na zachód od miejscowości A jest godzina wcześniejsza, na wschód – późniejsza.
W zadaniach związanych z czasem słonecznym interesuje nas jedynie długość geograficzna miejscowości.

1stopien- to 4 minuty

Interesują nas tylko oznaczenia E – na wschód od południka 0 stopni oraz W – na zachód od południka 0 stopni.
3 3 3
2010-03-15T16:10:03+01:00
Otóż czas słoneczny oblicza się tak w warszawie jest 12.00(13*W) a w Londynie 13.00(46*E)
obliczenia: 15* odpowiada 1 godz. więc 13*W+46*E to zamieniasz to na godz i dodajesz do siebie
cz.sloneczny to cas do okreslenia gorowania slonca nad wybranym poludnikiem
4 3 4