Odpowiedzi

2010-03-15T16:05:57+01:00
12 maja 1926 roku marszalek Jozef Pilsudski na czele zgromadzonych oddzialow podjal marsz na Warszawe. Tak rozpoczely sie dramatyczne wydarzenia, ktore przeszly do historii jako "zamach majowy".
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:07:15+01:00
Zamach majowy był wykonany przez Józefa Piłsudskiego na rząd Wincentego Witosa i prezydenta Stanisława Wojciechowskiego, którzy podali się do dymisji żeby nie dopuścić do walk.
1 5 1
2010-03-15T16:07:51+01:00
Dokonany w Polsce przez Piłsudskiego.Zła sytuacja gospodarcza,
negatywny stosunek Piłsudskiego do demokracji pralamentarnej,niechęć do rządu Witosa. Zwycięstwo odniósł Piłsudzki.