1. Największa piramida egipska , piramida Cheopsa , ma h= 146 m . jej podstawa jest kwadrat o boku 233 m. 1m szescienny swiezego , puszystego sniegu wazy 100 kg. ile ton sniegu zmiesciloby sie w tej piramidze ( wynik zaokraglij do 10 000 ton) ?

2. Namiot indianski (wigwam) ma kształt stożka o srednicy podstawy 8 m i wysokosci 25 % krotszej od promienia. Ile metrow szesciennycg powietrza znajduje sie w namiocie ( wynik zaokraglij do 0,1 m szesciennego ) ?

2

Odpowiedzi

2010-03-15T16:13:32+01:00
1.pole podstawy=54289m²
pole całkowite=54289*146m=7926194m sześciennych=792619400 kg =
792619,4ton = w przybliżeniu 790 000ton

2.pole podstawy=pi r²=3,14*64=200,96m²
h=0,25*8=2m
pole całkowite=200,96*2m=401,92m sześciennych = po zaokrągleniu 401,9m sześciennego
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:20:29+01:00
1. Największa piramida egipska , piramida Cheopsa , ma h= 146 m . jej podstawa jest kwadrat o boku 233 m. 1m szescienny swiezego , puszystego sniegu wazy 100 kg. ile ton sniegu zmiesciloby sie w tej piramidze ( wynik zaokraglij do 10 000 ton) ?

V= 1/3Pp * H
V= 1/3 *233² * 146
V= 1/3* 54289*146
V= 1/3 * 7926194
V= 2643064,6m³

2643064,6*100=264306460kg =264306,460t≈260000t

2. Namiot indianski (wigwam) ma kształt stożka o srednicy podstawy 8 m i wysokosci 25 % krotszej od promienia. Ile metrow szesciennycg powietrza znajduje sie w namiocie ( wynik zaokraglij do 0,1 m szesciennego ) ?

r=8/2=4
H= 4-25%=3

V=1/3 Pp*H
V=1/3 πr²*H
V=1/3*16π*3
V=16π
V≈16*3,14≈50,24m³≈50,2m³ powietrza
3 4 3