Hej
Mam pytanko, czy ktoś mi pomoże z zadaniem z przyrody bo sobie nie radzę??
A oto zadanie:

Wyjaśni opisane poniżej zjawiska.

A. Po jednej stronie jeziora mieszkał Janek, po drugiej jego koleżanka. Dzieci często porozumiewały się ze sobą głośnymi okrzykami. Pewnego mglistego i deszczowego ranka Janek zauważył, że okrzyki koleżanki docierają do niego wyjątkowo wyraźnie i głośno.

B. Robotnicy pracujący w dwóch odległych miejscach tunelu często porozumiewają się między sobą stukaniem w rury, a nie okrzykami.

Bardzo Proszę o odpowiedź. Daje najlepszą!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-15T16:15:17+01:00
A.
Słyszał ją głośno ponieważ woda "niesie" głos.

B.
Pukając w rurę ciało zaczyna drgać i przenosi drgania w każda strone.
26 2 26
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T16:19:04+01:00
A) W pierwszym przypadku powietrze było wilgotne, czyli kropelki wody były w powietrzu, a woda przenosi dźwięk dokładniej niż powietrze, dlatego było ich lepiej słychać.

B) W drugim przypadku robotnik stukając w rurę wprawiał w ruch drgający cząsteczki metalu w ten sposób drganie się rozchodziło na duże odległości.
Pozdrawiam!
40 4 40
2010-03-15T16:35:00+01:00

PONIEWARZ CZĄSTECZKI WODY "PRZEWODZĄ" DZWIĘK O WIELE LEPIEJ NIŻ POWIETRZE , PONIEWAŻ : ATOMY WODY SĄ BLIŻEJ SIEBIE NIŻ ATOMY POWIETRZA CO ZA TYM IDZIE ATOMY WODY DRGAJĄ O WIELE MOCNIEJ NIŻ ATYOMY POWIETRZA ;))



STUKAJĄC W RURE ROBOTNIK WPRAWIAŁ JEJ CZĄSTECZKI W NIEREGULARNE RUCHY(DRGANIE).
I CZĄSTECZKI POD WPŁYWEM TEGO CZYNNIKA MOGŁY PRZENOSIĆ DŻWIĘK O WIELE DALEJ NIŻ KRZYK PONIEWAŻ ATOMY Z KTÓRYCH ZBUDOWANA JEST RURA SĄ BLIŻEJ SIEBIE UŁOŻONE NIŻ ATOMY POWIETRZA ;))



POPROSZE O NAJ :D
25 3 25