Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T16:16:30+01:00
Powierzchnia boczna walca po rozcięciu jest kwadratem o boku 10 cm. Oblicz pole powierzchni całkowitej tego walca.

a - kok kwadratu
a = H - a = wysokość walca
a = O - a = obwód podstawy ( koła)
r = promień podstawy

Pc = ? - ple powierzchni całkowitej

1. Obliczam promień r podstawy
O = a = 10 cm
O = 2*π*r
2*π*r = 10 cm /:2π
r = 10 : 2π
r = 5 :π

2. Obliczam pole powierzchni bocznej walca
Pb walca = polu kwadratu o boku a = 10 cm
Pb = a²
Pb = (10 cm)²
Pb = 100 cm²

3. Obliczam pole całkowite Pc
Pc = 2*Pp + Pb
Pc = 2*π*r² + Pb
Pc = 2*π*(5:π)² + 100 cm²
Pc = 2*π*25 :π² + 100 cm²
Pc = 50 :π + 100 cm²
Pc = 50 ( 1/π + 2) cm²
Pc ≈ 115,9 cm²

TO BYŁO ROZWIĄZANE LINK --->http://zadane.pl/zadanie/617623
9 3 9
2010-03-15T16:21:34+01:00

2pir = 10
pi r=5
r=5/pi



Pb = a^2

Pb = 100 cm²

pc= 2pp+ pc
pp=1,59^2 pi=2,5281pi

pc=5,05 + 100=105,05pi
4 3 4