1)
Obwód prostokąta jest równy 40 cm. Jeden z bogów ma 7 cm. Wyznacz długość drugiego boku.

2)
Obwód trójkąta równoramiennego jest równy 42 cm. Ramię trójkąta jest o 3 cm dłuższe od podstawy. Oblicz długość podstawy oraz długość ramienia tego trójkąta

3)
Na ogrodzenie prostokątnej działki potrzeba 150 m siatki. jakie są wymiary tej działki, jeśli długość jest 1,5 razy większa od szerokości?

2

Odpowiedzi

2010-03-15T16:23:08+01:00
1)
7cm*2=14cm
40cm-14cm=26cm
26cm/2=13cm 13cm wynosi 2 bok

2)
x- dlugosc podstawy
x+3- dlugosc ramienia

2*(x+3)+x=42
2x+6=42
2x=42-6
2x=34
x=17

17cm dlugosc podstawy
20cm dlugosc ramienia

3)
1
x- szerokosc
1,5x- dlugosc

2*x+2*1,5x=150
2x+3x=150
5x=150
x=30

szerokosc 30m
dlugosc 45m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:29:15+01:00