Odpowiedzi

2010-04-04T19:55:27+02:00
1. pozorna wędrówka słońca obserwowana jest z powierzchni Ziemi. Obserwator z Ziemi odnosi wrażenie, że Słońce przemieszczea się z wschodu na zachód, lecz w rzeczywistości to Ziemia obraca się z zachodu na wschód.

pozdro
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-04T20:15:06+02:00
1. Pozorna wędrówka słońca to droga, którą niby pokonuje słońce. Ono jej jednak nie pokonuje tylko my się kręcimy na wschód i dlatego widać jakby słońce kręciło się na wschód.
2. Słońce góruje:
a) na równiku przez cały rok
b) w pierwszy dzień wiosny (21 marca) i pierwszy dzień jesieni (21 wrzesnia)
2010-04-04T20:38:49+02:00
Pozorna wedrowka slonca bierze sie z ruchu obrotowego ziemi.Tzn z tego jak ziemia obraca sie wokol wlasnej osi.czyli wyglada to tak jakby slonce chodzilo po niebie

gurowanie slonca mozna zaobserwowac w kazdym miejscu na ziemi mniej wiecej o godzinie 12:00