Odpowiedzi

2010-03-15T16:25:25+01:00
Ptak:
-pazury
-dziób
ssak:
-wykształcone odnuża
-ślinianki
gady:
-żeby'
-twarde okrycie
ryby:
-płetwa
-owalny kształt
płazy:
-jelito krete
-kuratos z łac.


To takie podstawy ;)
Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T16:36:30+01:00
GEPARD:
- umięśnione ciało, które jest aerodynamiczne czyli posiada opływowe kształty, a ma to swoiste znaczenie w rozdrabnianiu pokarmu;
- krótki przewód pokarmowy, który umożliwia szybkie trawienie pokarmu;
KROWA:
- zęby dobrze rozwinięte głównie przedtrzonowe i trzonowe, które rozdrabniają pokarm;
- długi przewód pokarmowy z rozbudowanym żołądkiem przystosowany do trawienia celulozy;
BÓBR:
- aerodynamiczne kształty, szeroki i umięśniony ogon oraz błony pławne pomiędzy palcami przystosowane do szybkiego pływania;
- duże i stale odnawiające się siekacze oraz silne mięśnie szczęki do ścinania drzew i gałęzi;
KROKODYL:
- szczęka dobrze umięśniona i szereg dobrze rozwiniętych zębów do chwytania i wyrywania kawałków ofiary;
- silnie przystosowany żołądek do trawienia wszystkiego oraz mocny kwas w żołądku;
WĄŻ:
- kolce jadowe i mięśnie ciała do zabijania ofiary;
- optymalna budowa szczęki pozwalająca na połykanie w całości;
Pozdrawiam!