Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:24:19+01:00
X-ilosc gołebi jana
y=ilość gołębi kazika
100%-12%=88%=0,88
x+y=47
x=0,88y

x=47-y
47-y=0,88y
-y-0,88y=-47
-1,88y=-47
y=47:1,88
y=25

x=0,88×25=22
Odp:Jan ma 22, a Kazik 25 gołebi.

Licze na najlepsze:).

2010-03-15T16:31:00+01:00
X- ilość gołębi pana Jana
y-ilość gołębi pana Kazimierza
{x+y=47
{0.88x=y
{x+0.88x=47
{0.88x=y
{1.88x=47/1.88
{0.88=y
{x=25
{0.88*25=y
{x=25
{y=22