Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T17:15:32+01:00
27, 9, 3, 9
48, 12, 3, nie
53, 8, nie, nie
98, 17, nie, nie
123, 6, 3, nie
396, 18, 3, 9
993, 21, 3, nie
12345, 15, 3, 9

Tutaj chodzi o cechę podzielności przez 3 i 9. Jeżeli suma cyfra jakiejś liczby jest podzielna przez 3, to ta liczba jest podzielna przez 3. Jeżeli suma cyfra jakiejś liczby jest podzielna przez 9, to ta liczba jest podzielna przez 9.
10 4 10
2009-10-25T17:16:53+01:00
15 = suma cyfr 6; podzielna przez 3, 5,1,15
27= 9; 3,9,1,27
48=12; 1,2,3,4,6,8,12,48
53= 8; 1,53
98= 17; 1,2,98,4,
123=6; 1,123
396=18; 1, 132
993=21, 3,9,1,993
12345=15,3,1,5,12345
2009-10-25T17:26:26+01:00
27 suma cyfr 9,podzielna przez 3,podzielna przez 9,podzielna przez 27,podzielna przez 1
48 suma cyfr 12,podzielna przez 3,podzielna przez 16,podzielna przez 4, podzielna przez 12,podzielna przez 48, podzielna przez 1, podzielna przez 24, podzielna przez 2
53 suma cyfr 8,podzielna przez 1,podzielna przez 53
98 suma cyfr 17,podzielna przez 1,podzielna przez 98,podzielna przez 2, podzielna przez 49,podzielna przez 14,podzielna przez 7
123 suma cyfr 6,podzielna przez 1,podzielna przez 123,podzielna przez 3,podzielna przez 41
396 suma cyfr 18,podzielna przez 2,podzielna przez 198,podzielna przez 1,podzielna przez 396,podzielna przez 3,podzielna przez 132,podzielna przez 9,podzielna przez 44,podzielna przez 1,podzielna przez 396
993 suma cyfr 21,podzielna przez 3,podzielna przez 331,podzielna przez 1,podzielna przez 993
12345 suma cyfr 15,podzielna przez 1,podzielna przez 12345,podzielna przez 5,podzielna 2469,podzielna przez 15,podzielna przez 823,podzielna przez 3,podzielna przez 4115
5 3 5