Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T16:27:50+01:00
X= ilość w kg cukierkow za 18 zl
y -ilosc w kg cukierkow za 20 zl
18x + 20y = 290
x+y = 15
x=15-y
18(15-y) + 20y = 290
270 -18y +20y = 290
2y=20 / : 2
y=10
x=15-10 = 5
x=5
y=10

dasz najj
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:30:10+01:00
18x + 20y = 290
x+y = 15

18x + 20y = 290
x=15-y

18*(15-y)+20y=290
x=15-y

270-18y+20y=290
x=15-y

2y=20
x=15-y

y=10
x=5

Odp. Należy wziąć 5kg cukierków po 18zł i 10kg cukierków po 20zł.