Oblicz pole powierzchni graniastosłupa prawidłowego:
A) czworokątnego o krawędzi podstawy 4 i wysokości 8.
B) trójkątnego o krawędzi podstawy 3 i wysokości 7.
C) sześciokątnego o krawędzi podstawy 2 i wysokości 9.

Proszę O Obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-03-15T16:42:03+01:00
A)
P=2a²+4aH
P=2*4²+4*4*8=2*16+128=32+128=160
b)
P=a²√3/2+3aH
P=3²√3/2+3*3*7=9√3/2+63
c)
P=2*6*a²√3/4+6aH
P=3*2²√3+6*2*9=12√3+108= 12(√3+9)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:50:51+01:00
1.Pc=2Pp+Pb
Pp=a²
Pp=4²
Pp=16
Pc=2Pp+Pb
Pc=2×16+4(4×8)
Pc=32+128
Pc=160cm²
2.Pc=2Pp+Pb
Pp= a²√3/4
Pp=4²√3/4
Pp=4√3
Pc=2×4√3+3(3×7)
Pc=8√3+63cm²
3.Pp=6×2=12cm
Pc=2×12+6(2×9)
Pc=24+108
Pc=132