Zadanie
- Dziadku, ile masz lat?
- Rok temu byłem dwa razy starszy od cioci Asi.
- A ile ma ciocia Asia?
- Dwa lata temu miała trzy razy tyle, ile miała wtedy twoja kuzynka Kasia.
- A ile lat ma Kasia?
- Kasia jest o 66 lat młodsza ode mnie.
- Aha, to znaczy, że ty, dziadku, masz teraz...
No właśnie - ile lat ma dziadek?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:47:07+01:00
K= D-66
A-2=3(K-2)
D-1=2(A-1)

A=3K-6+2
D=2A-2+1

A= 3(D-66)-4
D=2A-1

A=3D-198-4
D=2A-1

D=2(3D-202)-1

D=6D-404-1

D=6D-405

-5D=405

D=81

Odp: Dziadek ma 81 lat
2010-03-15T17:05:13+01:00
K= D-66
A-2=3(K-2)
D-1=2(A-1)
A=3K-6+2
D=2A-2+1
A= 3(D-66)-4
D=2A-1
A=3D-198-4
D=2A-1
D=2(3D-202)-1
D=6D-404-1
D=6D-405
-5D=405
D=81