Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T17:25:47+01:00
1.) Właściwości fizyczne diamentu:
- bezbarwny, przezroczysty, mocno załamuje światło kryształy
- bardzo twarde
- topi się w temperaturze ponad 3500˚C
- przy długotrwałym ogrzewaniu w temperaturze ok. 1000˚ przechodzą w grafit
- są odporne na działanie czynników chemicznych
- oszlifowane diamenty noszą nazwę brylantu
2.) Właściwości chemiczne diamentu:
- swoja strukturę i piękny połysk oraz twardość zawdzięczają sieci krystalicznej. W strukturze tej każdy atom węgla połączony jest wiązaniami kowalencyjnymi z czterema innymi atomami węgla tworząc czworościan foremny (tetraer). Wiązania te są jednakowe

1.) Właściwości fizyczne grafitu:
- substancja krystaliczna, ciemnoszara
- metaliczny połysk
- miękka i tłusta w dotyku
- daje się łatwo łupać w cienkie, blaszkowate łuski
- przewodzi prąd elektroniczny
- jest aktywniejszy od diamentu
2.) Właściwości chemiczne grafitu:
- siec przestrzenna grafitu składa się z równoległych warstw. W obrębie każdej warstwy każdy atom połączony jest z trzema innymi atomami węgla. Odległość między warstwami jest dwukrotnie większa niż długość wiązań w obrębie warstwy. Dzięki tym słabym wiązaniom grafit jest miękki i daje się łatwo łupać


1.) Właściwości fizyczne fulerenów:
- czarne ciała stałe o metalicznym połysku
- posiadają własności nadprzewodzące i półprzewodniczące
- trudno się rozpuszcza
- miękkie żółte lub brązowe kryształki
- nie rozpuszczają się w wodzie
- przewodzi prąd elektryczny
- łatwo sublimuje
2.) Właściwości chemiczne fulerenów:
- możliwość zamknięcia wewnątrz fulerenów atomów pierwiastków
- nie rozpuszczają się w polarnych rozpuszczalnikach praktycznie wcale
- najlepiej rozpuszczają się w rozpuszczalnikach aromatycznych, takich jak benzen lub toluen
17 4 17
2009-10-25T17:54:49+01:00
Grafit-jest nieprzezroczystym ,miekkim ,łupliwym mineralem o stalowoszarej barwie
- gestosc = 2,3g/cm3
-dobrze przewodzi prad elek i ciepło
- jest odporny na wysoka temp.

Diamnet-gestosc 3,5g/cm3
-najtwardszy z minerałów
-przezroczyste ciało stałe
-ma własciwosci polprzewodnikowe
-jest dobrym przewodnikiem ciepła
-spala sie w wysokiej temp.


Fulereny-
– cząsteczki składające się z parzystej liczby atomów węgla,
-tworzące zamkniętą, pustą w środku bryłę.
- Cząsteczki fulerenów zawierają od 28 do ok. 1500 atomów węgla.


-Fulereny są czarnymi ciałami stałymi o metalicznym połysku.
-Posiadają własności nadprzewodzące i półprzewodnikowe.
- Ich własności chemiczne są zbliżone do sprzężonych węglowodorów aromatycznych, choć reakcje z ich udziałem wymagają zwykle drastyczniejszych warunków. Ulegają, między innymi, reakcji addycji Friedla-Craftsa.
- Ich unikalną własnością jest możliwość zamykania w ich wnętrzu cząsteczek. -Gęstość wynosi 1,65g/cm³

5 4 5