Odpowiedzi

2010-03-15T16:41:32+01:00
Dzięki pompie sodowo-potasowej błona zdepolaryzowana(w stanie czynnościowym) wraca do stanu spoczynku,czyli spolaryzowania.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:19:13+01:00
Jest ona wbudowana w błone komórkową, ma ona utrzymać odpowiednie stężenie potasu i sodu po obu stronach błony. sód z komórki a potas do komórki, na karzde trzy jony sodu transportuje 2 jony potasu. Gdyby był stan równowagi pompa by nie działała.
1 5 1