Siemka jestem uczniem gimnazjum dostałem prace domową z fizyki i niewiem jak ją zrobić może ktoś pomoże
Samochód o masie 1500kg porusza się z prędkością 54km/h, w pewnej chwili zgasił silnik i samochód zatrzymał się po 30s. Oblicz średnią siłę oporu ruchu.
dane
m=1500kg
v=54km/h
t=30s

2

Odpowiedzi

2009-10-25T17:30:06+01:00
Dane:
m = 1500 kg
v = 54 km/h = 54 1000/3600 m/s = 15 m/s
t = 30 s

szukane:
F = ?

F = m * a
a = (v_p - v_k)/t = (v_p - 0)/t = v_p/t
F = m * v_p/t

F = 1500 kg * 15 m/s /30 s = 150 kg * 15 m/s /3 s = 150 kg * 5 m/s² = 750 N
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T17:32:08+01:00
M=1500kg v₁=54km/h=15m/s t=30s v₂=0km/h
-a= opóźnienie samochodu
F₁ - średnia siła oporu
-a=(v₁-v₂)/t=(15-0)÷30=0,5[m/s²]
opóźnienie samochodu jest jedocześnie przyśpieszeniem siły oporów działającej na samochód(tylko że bez minusa ze względu na przeciwny zwrot siły oporu)
F₁=m×a=1500kg×0,5m/s²=750 N

Oto całe rozwiązanie zadania;)