W dwóch workach znajduje się fasola. Jeżeli z pierwszego worka przesypiemy do drugiego 6 kg fasoli, to w obu workach będzie tyle samo fasoli. Jeżeli zaś z drugiego worka przesypiemy do pierwszego 4 kg, to w pierwszym będzie dwa razy więcej fasoli niż w drugim. Ile fasoli jest w każdym worku?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:43:45+01:00
X- I worek
y- II worek

Jeżeli z pierwszego worka przesypiemy do drugiego 6 kg fasoli, to w obu workach będzie tyle samo fasoli.
x-6=y+6
x=y+12

Jeżeli zaś z drugiego worka przesypiemy do pierwszego 4 kg fasoli to w pierwszym worku będzie dwa razy więcej fasoli niż w drugim.
x+4=2(y-4)
y+12+4=2y-8
y+16=2y-8
y=24
x=36

W I worku 36, a w drugim 24 kg
  • Użytkownik Zadane
2010-03-15T16:43:59+01:00
X- I worek
y- II worek
x-6=y+6
x=y+12
x+4=2(y-4)
y+12+4=2y-8
y+16=2y-8
y=24
x=36

odp.W I worku 36, a w drugim 24 kg.


dasz najj