Zad. 2
a) Pani Brygida hoduje psy koty i rybki, razem 12 zwierząt. Rybek ma 3 razy więcej kotów, a psów ma o 2 więcej niż kotów.Ile psów, ile kotów i ile rybek hoduje Pani Brygida ?
liczba kotów: k liczba psów: p liczba rybek: r
liczba psów: ..... liczba kotów: .... liczba kotów: ....
liczba rybek: .... liczba rybek: .... liczba psów: ....
razem: ..... razem: .... razem: ..........
równanie: ............... równanie: ........... równanie: .........

Proszę rozwiążcie to POTRZEBUJE NA DZISIAJ DAJE SWOJE WSZYSTKIE PUNKTY !!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-15T16:45:36+01:00
Są 2 koty 6 rybek i 4 psy.
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T16:48:34+01:00
X-liczba kotów
3x -liczba rybek
x+2 -liczba psów
12-wszystkie zwierzęta

x+3x+x+2=12
5x+2=12/-2
5x=10/:5
x=2

liczba kotów:
k=2
liczba psów:
p=2+2
p=4
liczba rybek
r=3*2
r=6

spr 2+4+6=12
8 2 8
2010-03-15T16:49:28+01:00
X - liczba kotów
3x - liczba rybek
x + 2 - liczba psów
12 - liczba wszystkich zwierząt

układamy równanie:

x + 3x + x + 2 = 12
5x +2 = 12 / -2
5x = 10 /÷5
x = 2

liczba kotów: 2
liczba psów: 4
liczba rybek:6
7 3 7