Matematyka - szkoła podstawowa . Klasa 6 .

Zad 1.
Jeśli w grupie n osób każdy z każdym wita się przez podanie ręki, yo liczba uścisków dłoni wynosi ½n(n-1)
a)oblicz, ile uścisków dłoni wymieniliby,witając się w ten sposób :
-czterej panowie
-wszyscy uczniowie twojej klasy [ 23 osoby ] .
b)W sejmie zasiada 460 posłów.Ile uścisków dłoni wymieniliby posłowie gdyby każdy witał się z pozostałymi przez podanie ręki?

Zad 2.
Temperatura f w skali Fahrenheita przeliczamy na temperaturę c w skali Celsjusza według podanego wzoru poniżej :
c=⁵/₉*(f-32)
a)41 ( stopni ) Fahrenheita-ile to stopni Celsjusza ?
_________________________________________________
b)23 ( stopnie ) Fahrenheita-ile to stopni Celsjusza ?
_________________________________________________
c)Antek zmierzył sobie temperaturę amerykańskim termometrem i stwierdził, że ma 97,7 (stopni), i że przy tak wysokiej temperaturze nie może iść do szkoły. Czy rzeczywiście ?
____________________________________________________

Zad 3
Hrabia Lanckoroński miał m mieczy, s szpad , k kordelasów , p pałaszy i 7 sztyletów. Zapisz ile sztuk białej broni liczy kolekcja hrabiego .
_____________________________________________

Bardzo proszę o pomoc i z góry za nią dziękuję .

2

Odpowiedzi

2010-03-15T17:21:54+01:00
Zad 3) m+s+k+p+7

zad2)a
5/9*(41-32)=5/9*9=5 stopni celcjusza
b)5/9*(23-32)=5/9*(-9)=-5 stopni celcjusza

c) 5/9*(97,7-32)=5/9*65,7=328,5/9=36,5 stopni celcjusza
zad1)

a) 1/2*4*(4-1)=2*3=6-posłowie
1/2*23*(23-1)=1/2*23*22=253-twoja klasa
b)1/2*460*(460-1)=105570-posłowie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:22:41+01:00
1/2*4(4-1)=2*3=6
1/2*23(23-1)=22*23*1,2=11*23=253
1/2*460(460-1)=230*459=105570


5/9*(41-32)=5/9*9=5 stopni Celsjusza
5/9*(23-32)=5/9*(-9)=-5 stopni Celsjusza
5/9*(97,7-32)=5/9*(65,7)=73/2=36,5 skłamał że ma wysoką temperaturę!

m+s+k+7+p+

1 5 1