Oprocentowanie na lokacie rocznej w pewnym banku wynosi 7%
a) jakie będą po roku odsetki od wpłaconej na to konto kwoty 400zl?
b)jaki będzie stan konta po roku jeśli wpłacona kwota wynosi 500 zł?
c) ile zlotych trzeba wpłacic, aby po roku odsetki wyniosły 140 zl/?
d) stan konta po roku od wpłaty wyniósł 920,20 zł.Ile złotych wpłacono na to konto?

2

Odpowiedzi

2010-03-15T16:57:54+01:00
A) 400 zł
1% z 400 - 4 zł
7% - 28 zł

Odsetki wyniosa 28 zł

b) 500 zł
1 % z 500 zł to 5 zł
7% z 500 zł to 35 zł

500zł + 35 zł = 535 zł

c) 7 % = 140 zł
1%= 20 zł
100% = 2000 zł


d) 1,07x= 920,20 zł / * 100
107x = 92020 / : 107
x=860 zł

Wplacil 860 zł


:)...
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:01:39+01:00
A)
7% z 400zł
7/100 * 400zł= 28zł -odsetki
b)
7% z 500zł
7/100 * 500zł = 35zł
500zł + 35zł = 535zł - kwota otrzymana po roku
c)
140zł: 7%=
=140zł: 7/100=
=140zł * 100/7=
=2000zł - kwota, którą trzeba wpłacić by otrzymać 140zł odsetek
d)
920,2zł: 107%=
920,2zł: 107/100=
920,2zł * 100/107=
=860zł - kwota wpłacona na konto

1 5 1