Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:01:41+01:00
Dolożyła 19zł
9+8+19=36:3=12
1 3 1
2010-03-15T17:04:58+01:00
Średnią arytmetyczna jest to suma składek wszystkich dziewczynek dzielona przez 3 czyli :

(x+9+8):3=12
zatem x+9+8=36
x+17=36
X=19
Odp Kinga dała19 zł
1 5 1
2010-03-15T17:06:36+01:00
(8+9+x)/3=12 jeśli każdą stronę pomnożymy przez 3 to mamy
(17+x)=36 jesli odejmiemy od obu stron 17 to mamy
x = 19 zł

x to kwota jaką dołożyła Kinga
a zatem dołożyła 19 zł

19+8+9=36 zatem prezent kosztował 36 z ł
1 2 1