RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI KLASA ! GIMNAZJUM !
mam zadanko z matematyki.Proszę o pomoc ! :D
..z góry dziękuję :)
Pani Kowalska zarabia miesięcznie o 200 zł więcej od Pana Kowalskiego.W ciągu roku oboje razem zarobili 48 tys.zł.Jakie jest miesięczne wynagrodzenie pani Kowalskiej,a jakie Pana Kowalskiego ?



Ps.
Proszę o DANE,SZUKANE,ROZWIĄZANIE i ODPOWIEDŹ !:)
Ps.
Te zadanie które podałam to są zadania tekstowe z X ;)
Jeszcze raz dziękuję za pomoc :) !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:00:56+01:00
X - zarobki Kowalskiego w ciągu 1 miesiąca
x + 200- zarobki pani Kowalskiej w ciągu 1 miesiąca
4000 zł - zarobki obojga Kowalskich w ciągu 1 miesiąca


Rozwiązanie:
x + x + 200=4000
2x = 4000 - 200
2 x= 3800
x = 1900zł
1900 + 200=2100
Odp. Pani Kowalska zarabia miesięcznie 2100 zł , a pan Kowalski 1900 zł.
2 3 2
2010-03-15T17:02:43+01:00
X - pan kowalski
y - pani kowalska = x + 200 = 2100

12(x+y)= 48000
12(x+x+200)= 48000
12(2x +200) = 48000
24x + 2400 = 48000
24x= 48000 - 2400
24x= 45600/:24
x= 1900

Odp. Pan Kowalski zarabia miesięcznie 1900 zł, a pani Kowalska 2100 zł.
1 5 1