Największe na świecie skupisko jezior znajduje się w Finlandii (ponad 60 000 jezior). Zajmuje około 9% terytorium tego kraju. Największe fińskie jezioro - Saimaa ma powierzchnie 4400 km2. Oblicz powierzchnię Finlandii wiedzac że Saimaa stanowi około 14.5% powierzchni fińskich jezior.

Chciałbym dostać te zadanie jeszcze dzisiaj:)) Dam wszystkie moje punkty :)

Z góry dzięęki :D

3

Odpowiedzi

2010-03-15T17:05:47+01:00
4400 - 14,5%
Powierzchnia jezior - 100 %
Powierzchnia jezior= 4400 *100 : 14,5=30344,827

Powierzchnia jezior - 9%
Powierzchnia Filadelfii - 100%
czyli
30344,827 - 9%
Powierzchnia Filadelfii - 100%
z tego
Powierzchnia Filadelfii=30344,827 *100 : 9 =337164,74
Odp.Powierzchnia Filadelfii ---337164,74
9 4 9
2010-03-15T17:08:36+01:00
9% kraju to jeziora
Saimma - powierchnia 4400km2 = 14,5% wszystkich jezior
4400=14,5% / * 100
440000=145%
303448,275862= 100%
303448,275862= 9% powierchni kraju
30344827,5862= 900%
3371647,50(8)= 100%

Odp. powiechnia kraju wynosi 3371647,50 km2


nie wiedzialam do ilu zaokraglic :)

7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:20:09+01:00
4400=14,5% / * 100
440000=145% jezior
303448,275862= 100% powierzchni jezior
303448,275862= 9% powierzchni całego kraju
3371647,50(8)= 100% powierzchna całego kraju


49 1 49