Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-25T17:47:26+01:00
X - ilość uczniów klasy IIa
y - ilość uczniów klasy IIb

x+y=45
x+25%x=y

x+y=45
y=x+0,25x

x+y=45
y=1,25x

x+1,25x=45
y=1,25x

2,25x=45 /:2,25
y=1,25x

x=20
y=1,25*20

x=20
y=25

Klasa IIa = 20 uczniów, klasa IIb = 25 uczniów :)
1 5 1
2009-10-25T17:48:24+01:00
X-klasa IIa
x+25%-IIb
x+x+25%=45
2x+25%=45
2x+0,25=45
2,25x=45
x=45:2,25
x=4500:225
x=20
45-20=25
2 3 2
2009-10-25T17:53:19+01:00
X - ilość uczniów klasy IIa
y - ilość uczniów klasy IIb
x + y = 45
x + (x + 25%) = y
y = x + 0,25x
y=1,25x
x+1,25x=45
y=1,25x

2,25x = 45 /÷ 2,25
x=20
y=1,25*20
x=20
y=25

Klasa IIa = 20 uczniów
klasa IIb = 25 uczniów
1 5 1