Odpowiedzi

2010-03-15T17:14:15+01:00
1. W egipcie uprawia się bawełnę, a jeśli chodzi o rzeczy spożywcze to ryż,kukurydze i pszenice.
2.Wylewy nilu nawadniały pola
3.chcieli mieć wodę pitną dla siebie ale też do prania ubrań
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:16:37+01:00
R0olnictwo Egiptu wyróżnia sie możliwością całorocznej uprawy gleb.
W oazach uprawia się palmy daktylowe, w pobliżu rzeki pszenicę, kukurydzę, ryż i sorgo, a także cytrusy, trzcinę cukrową i bawełnę.

Wylewy Nilu użyźniały glebę, i taką ziemię przygotowywano pod zasiew. Również obecnie stosuje sie tam rośliny dostosowane do takich warunków.
Nil jest przecież główną rzeką zasilającą duże obszary i daje ludziom najważniejsze - wodę, źródło przeżycia.

Tama w Asuanie - zniknęło zagrożenie powodziami, zwiększyło też obszar nawodnionych ziem o 25% i spowodowao produkcję taniej energii.Poza tym jest teraz możliwość zbiorów 3 razy do roku.
1 4 1