Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:16:26+01:00
Obw=2a*2b
Gdyby:
a=4cm
b=3cm
Obw=2*4+2*3=14

56:14=4 - boki są więc 4 razy większe niż ich stosunek.

a=16cm
b=12cm
P=a*b
P=16*12=192cm²

Odp. Pole tego prostokąta wynosi 192cm².
1 5 1
2010-03-15T17:17:29+01:00
Dane:
Obwód = 56 cm
Stosunek a/b = 4:3

Oblicz:
Pole = ?

Żeby obliczyć pole mając dany obwód i stosunek boków musisz podzielić Obw/4+3 (dlatego 4+3 żeby wyszło Ci 7 równych części)

1 część = Obw / 7
1 część = 56 / 7
1 część = 8 cm

Obliczamy długości boków:
a = 4 cześci
a = 4 * 8cm
a = 32 cm

b = 3 części
b = 3 * 8 cm
b = 24 cm

Obliczamy pole tego prostokąta:
P = a*b
P = 32 cm * 24 cm
P = 768 cm²


Proszę;)Liczę Na Naj;))
2010-03-15T17:18:50+01:00
Ob=56cm
Ob=2a+2b
a:b=4:3
(rozwiazujemy na układzie równań)
2a+2b=56
a:b=4:3
2a+2b=56
3a=4b
2a+2b=56/*2
3a-4b=0
4a+4b=112
3a-4b=0
7a=112/:7
a=16
2a+2b=56
2*16+2b=56
2b=56-32
2b=24/:2
b=12
P=ab
P=16*12
p=192 cm²
1 5 1