Odpowiedzi

2010-03-15T17:22:18+01:00
- Autor pieśni sądzi, że człowiek w swoim życiu powinien mieć czas ma zabawę i pracę.
-J.Kochanowski podkreśla, że należy cieszyć się życiem póki je się ma, dlatego więc zaprasza do zabawy innych.

:) sadze ze pomoglam, licze na naj:)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:24:58+01:00
"Miło szaleć" - stwierdza podmiot liryczny, ale tuz obok dodaje -"kiedy czas po temu". Nalezy więc korzystać z nadarzającej sie okazji do zabawy, ale yrzeba też zachować pewien umiar - uwzględnić fakt, iż nie każdy czas i nie każda okazja sprzyjają zabawie. Młodość z pewnością jest okresem życia, kiedy ów "czas" jest njbardziej sprzyjający radości i rozrywce, trudno jest natomiasy cieszyć się i beztrosko bawić w nieszcześciu czy też na starość. Postawa skromności i umiaru łączy się tu z hasłem równości - zabawa jest okazją do zniesienia przywilejów stanowych i zapomnienia o podziałach - wszyscy w takiej sytuacji stają się równi, pada więc propozycja : "przywileje powieśmy na kołku". Poza tym biesiada pozwala zarzucić zbyt sztywne przepisy, to, co "z rejestru (...) przystoi", a co sprzeciwia się swobodzie i "dobrej mysli". Powinniśmy zachowac wewnętrzy ład, harmonię.
1 5 1