Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:26:15+01:00
X- wiek matki
¼x- wiek syna 2 lata temu
x+¼x+10+10+4=74
x+¼x=74-24
5/4-pięć czwartych
5/4x=50/*4
5x=200/:5
x=40
40+2=42-wiek matki
¼x=¼*40=10
10+2
Odp.:Matka ma obecnie 42 lata a syn 12
2010-03-15T17:31:00+01:00
X- wiek syna 2 lata temu
4x-wiek matki 2 lata temu
74-wiek łączny za 10 lat
czyli 2 lata temu łącznie mieli 62 lata

x+4x=62
5x=62/5
x=12,4
4x=49,6

nie wiem czy dobrze.. ;/