Kucharka przygotowała do zmywania pełen bojler z ciepłą wodą. Na zmycie talerzy zużyła 1/3 wody a sztućców i szklanek 0,25 wody. Jaka jest pojemność bojlera jeśli do zmycia garnków pozostało kucharce 25,25 wody?

proszę o szybką odpowiedz i z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

2009-10-25T17:55:19+01:00
X-¼x-⅓x=25,25
x-3/12x-4/12x=25,25
5/12x=25,25 /*12
5x=303 /:5
x=60,6 [l]

Bojler ma pojemność 60,6litra
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T17:56:10+01:00
0,25=¼ ⅓+¼=4/12+3/12=7/12 /-kreska ułamkowa 1cała -7/12=5/12 i te 5/12=25,25 czyli pojemnosc x =25,25:5/12=25,25×12/5=60,6 litra