Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T17:57:22+01:00
X²+2x-15>0
Δ=4+60=64
x₁=(-2-8):2=-5
x₂=(-2+8):2=3
rysujemy os zaznaczamy x₁ oraz x₂ i rysujemyparabole do gory ramionami
wiec mamy x∈(-∞,-5)u(3,∞)
liczby całkowite które nie spełniają tej nierówności to {-5,-4,-3,-2,-1,0,1,2,3}
4 4 4
2009-10-25T17:57:46+01:00
Δ=b²-4ac
Δ=64
√Δ=8
x₁=(-b-√Δ)2a
x₁=-5
x₂=3
liczby całkowite które nie spełniają nierówności znajdują się w przedziale(-5,3)
3 3 3