Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie , a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki . Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książke i tylko jedna studentka pilnie notuje .Ile studentów jest obecnych na tym wykładzie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:32:29+01:00
X-liczba studentów
1/2x+1/3x+6=x
5/6x-x=-6
-1/6x= -6 /: (-1/60
x=36
1 5 1
2010-03-15T17:32:48+01:00
1.Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?
½ drzemie
⅓ rozwiązuje krzyżówki
⅓ +½ = ⅚
Pozostaje 6 uczniów
6/6 -⅚ = 1/6
1/6 = 6 studentów
6 * 6 = 36
Odp. Na tym wykładzie jest 36 studentów.

Proszę;)Liczę na naj;));*
1 5 1