Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:34:42+01:00
Zastosowania izotopów:
-geologia(określanie wieku organizmów, skał i minerałów)
-archeologia
-źródło energii
-medycyna
-przemysł
-technika
-paliwo

Przepraszam, że tylko siedem, ale więcej nie znam.....
1 5 1
2010-03-15T17:41:31+01:00
Zastosowanie jako znaczniki – wprowadza się je celowo do cząsteczek chemicznych a następnie tak „oznakowane” cząsteczki wprowadza się do organizmu, po czym dzięki detekcji emitowanego przez nie promieniowania gamma śledzi się ich „poczynania”; umożliwia to badanie procesów metabolicznych;

zastosowanie w radioterapii - stosowane jako źródła promieniowania gamma do leczenia raka (komórki nowotworowe okazały się bardziej wrażliwe na promieniowanie od otaczających je zdrowych tkanek); można stosować je w formie bomb naświetleniowych, czyli dużych próbek radioizotopu, które podczas emisji promieniowania z zewnątrz zabijają komórki rakowe;

zastosowanie do sterylizacji – wiąże się to z zastosowaniem jako źródło promieniowania, służy jednak do szybkiej i bardzo wydajnej sterylizacji sprzętu, leków i żywności;

zastosowanie w czujnikach – dymu – kiedy dym zakłóci wiązki promieniowania izotopu, włączą się system przeciwpożarowy

zastosowanie w elektrowniach jądrowych oraz do produkcji broni masowego rażenia;

zastosowanie w zasilaczach izotopowych np. w rozrusznikach serca;


sorry że tylko sześć ale więcej nie pamiętam ... :)
2 3 2