Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:34:13+01:00
Miłość Romea i Julii to uczucie, które rodzi się wbrew rozmaitym przeciwnościom, jakie przynosi los. Okazuje się silniejsze niż przywiązanie rodowe czy Miłość do rodziców. Rozwija się w sposób niespodziewany dla obojga młodych, którzy zatracają się w uczuciu. Przestają liczyć się ze zdaniem innych, łamią ustalone od wieków zasady, w myśl których to rodzice decydują o małżeństwach swych dzieci. Angażują się bez reszty, wyrażają miłość w rozmaitych charakterystycznych gestach. I tak np. Romeo wdrapuje się pod osłoną nocy na balkon ukochanej, skrywa swą tożsamość pod maską na balu, w konspiracji z ukochaną planują ślubną ceremonię. Ten prekursorski dla romantyzmu obraz miłości dopełniają pełne uczuć, sentymentalne wyznania. Kochankowie posługują się językiem obfitym w rozmaite metafory i porównania, odwołującym się do symboliki miłosnej, ich język jest przesycony emocjami, pełen miłosnych uniesień, retorycznych pytań i powtórzeń. Jest to jednak miłość nieszczęśliwa. Na skutek waśni rodowej niesprzyjających okoliczności oboje kochankowie odbierają sobie życie, udowadniają jednocześnie, że w prawdziwej miłości żadne z nich nie może żyć bez drugiego.
2010-03-15T17:38:34+01:00
Miłość Romea i Julii pokazuje nam jak bardzo poświęcili się oni dla siebie i dla swej miłości. Romeo i Julia byli gotowi na wyrzeczenie się swojego nazwiska. Chcieli być razem na zawsze i to dlatego oboje popełnili samobójstwa. Romeo popełnił samobójstwo nieświadomy, nieświadomy tego, że Julia żyje i to właśnie na niego czeka.