Odpowiedzi

2009-10-25T18:00:35+01:00
Dane:
f(x) = a/x-6
P(-1,4) wiec x=-1 a y=4
Szukane:
a - ?
4=a/(-1)-6
-a=-6-4
-a=-10
a=10
f(x)=10/x-6
miejsce zerowe to f(x)=0 więc
0=10/x-6
-10/x=-6 /*x
-10=-6x
-6x=-10
x=10/6=5/3
odp. miejscem zerwoym jest x=5/3.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T18:01:31+01:00
F(x)=a/x-6
f(-1)=a/(-1)-6
4=a/(-1)-6
10=-a
a=-10

f(x)=-10/x-6
0=-10/x-6
6=-10/x
6x=-10
x=-10/6
x=-5/3
odp. miejscem zerwoym jest x=-5/3
4 5 4