1)
Narysuj trapez prostokątny wiedząc że
a) jego wysokość ma 4 cm i jest równa krótszej podstawie
b) suma jego podstaw wynosi 12 cm

2)
Jakie są rozwartości kątów trapezu prostokątnego, który spełnia jednocześnie warunki z punktów a) i b) zadania 1

Plis pomóżcie

2

Odpowiedzi

2010-03-15T18:09:44+01:00
Trapez :
h- 4 cm
a (podstawa górna, krótsza) - 4 cm
b- 8 cm (podstawa dolna, dłuższa)
26 3 26
Najlepsza Odpowiedź!
  • Gacq
  • Początkujący
2010-03-15T18:18:25+01:00
Dolna podstawa - 8cm
górna podstawa - 4cm
lewy bok - 4cm
prawy bok - połączenie prawego końca prawej i lewej podstawy

Kąty:
kąt dolna podstawa lewy bok - 90 stopni
kąt górna podstawa lewy bok - 90 stopni
kąt dolna podstawa prawy bok - 45 stopni
kąt górna podstawa prawy bok - 125 stopni :D
39 4 39