Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T17:44:14+01:00
X- licza dziewczat
y - liczba chlopcow

uklad rownan
x+y=930
x=86%y

podstawiam
86%y+y=930
186%y=930
186/100 y=930
186 y = 93000
y= 500

x=86% z 500= 86/100 x 500= 430
dzieczat 430, chlopcow 500
2010-03-15T17:46:40+01:00
Y - liczba dziewcząt
x - liczba chłopców

x + y = 930
0,86x = y

x + y = 930
0,86x - y = 0

y i -y się skracają

1,86x = 930 / : 1,86
x = 500

500 + y = 930
y = 930 - 500
y = 430

odp. w szkole tej uczy się 430 dziewcząt i 500 chłopców