4. Rozwiąż nierówność. Zbiór rozwiązań zaznacz na oni liczbowej.
a) 5*(x - 4) ≥ -3*(2x + 3)
b) 0,5*(12 - 0,8x) < 0,75 * (-x + 3,6)

5.Rozwiąż nierówność. Zbiór rozwiązań zaznacz na oni liczbowej.
a) ₋ ⅔ * (6x - 3) > ⅝ * (16 + 4x)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-15T18:00:10+01:00
A) 5*(x - 4) ≥ -3*(2x + 3)
5x - 20 ≥ -6x - 9
11x - 11 ≥ 0
11x ≥ 11
x ≥ 1

b) 0,5*(12 - 0,8x) < 0,75 * (-x + 3,6)
6 - 0,4x < - 0,75x + 2,7
3,3 < 1,15 x
330 < 115 x
2 < x

5.Rozwiąż nierówność. Zbiór rozwiązań zaznacz na oni liczbowej.
a) ₋ ⅔ * (6x - 3) > ⅝ * (16 + 4x)

₋ ⅔ * (6x - 3) > ⅝ * (16 + 4x)
- 4x + 2 > 10 + 5/2x / *2
-8x + 4 > 20 + 5x
-13x > 16 / : (-13)
X < -(16/13)

2010-03-15T18:01:10+01:00
A)5*(x-4)≥ -3*(2x + 3)
5x-20≥-6x-9
11x ≥ 11 /:11
x≥ 1

b)0,5*(12 - 0,8x) < 0,75 * (-x + 3,6)
6-0,4x<-o,75x+2,7
0,35x<-3,3/:0,35
x<9 3/20


do tego osie są w załączniku;)
tego 5 nie potrafię